2.1. НВК проводить свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного планів роботи, в яких відображуються найголовніші питання роботи даного комплексу, визначаються його перспективи.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі є Програми розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затверджені Міністерством освіти і науки України. У шкільному − робочий навчальний план, який складається на основі Типових навчальних планів, розроблених Міністерством освіти і науки України з їх конкретизацією варіативної частини та профілю навчання.

Організація навчально-виховного процесу у НВК здійснюється відповідно до положень про дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади та інших нормативних документів МОН України. Індивідуалізація і диференціація навчання в НВК забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та занять у дошкільній групі, режим роботи (щоденний, річний).

2.3. Відповідно до робочого навчального плану закладу педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають грифи Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, педагогічні технології, що мають забезпечувати отримання освіти на рівні Державних стандартів, виконання інших статутних завдань.

У НВК варіативність загальної середньої освіти забезпечується

наявністю в її змісті таких компонентів: державного (визначається Міністерством освіти і науки України), шкільного (визначається НВК з урахуванням інтересів і побажань учнів, їх батьків та можливостей навчального закладу).

2.4. НВК здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання. Бажаючим надається право і створюються умови для індивідуального навчання, складання екзаменів екстерном.

2.5. НВК приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням окремих предметів та організовує інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з відділом освіти райдержадміністрації.

2.6. Прийом дітей до дошкільного підрозділу НВК здійснюється на без конкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування, керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини.

Відрахування дитини з дошкільного підрозділу НВК може здійснюватись:

• за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

• або на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі даного типу.

2.7. Зарахування до шкільного підрозділу закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх − заяви батьків чи осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). До першого класу переводяться або зараховуються діти, як правило, з шести років. При переведенні, прийомі дитини до першого класу неприпустимим є проведення вступних випробувань, тестувань, співбесід, іспитів з перевірки її знань з навчальних предметів. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Таке переведення здійснюється за наявності особової справи учня встановленого зразка , затвердженого Міністерством освіти і науки України, та за бажанням батьків.

2.8. У НВК для учнів 1-4 класів за бажанням батьків та за умови кадрового забезпечення при відповідній матеріально-технічній базі створюються групи продовженого дня. Зарахування і відрахування дітей в них здійснюється наказом директора на підставі заяв батьків чи осіб, які їх замінюють.

2.9. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється НВК в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою відповідно до розпорядження Міністерства освіти і науки України і розпочинаються 1 вересня у День Знань і закінчуються у 1-4 класах − 31 травня, у 5-9 класах − 21 червня, але не пізніше 1 липня наступного року. Навчальний рік у дошкільному навчальному закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

2.10. Відволікання учня від навчальних занять на інші види діяльності забороняється крім випадків, передбачених законодавством України.

2.11. За погодженням з відділом освіти Городенківської райдержадміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю НВК щорічно радою НВК затверджується графік канікул для учнів, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів. Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм, але не може бути менше 175 робочих днів у школі І ступеня та 190 робочих днів у школі І-ІІІ ступеня.

2.12. Тривалість уроків у НВК становить: у дошкільній різновіковій групі – 30 хвилин, у 1 класі - 35 хвилин, у 2-4 класах - 40 хвилин, у 5-11 класах - 45 хвилин. У різновіковій дошкільній групі тривалість занять визначається відповідно до віку дітей. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освіти Городенківської райдержадміністрації та Городенківською районною державною санітарно-епідеміологічною службою України.

2.13. Щоденна кількість та послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та педагогічних вимог, погоджується з радою НВК, профспілковим комітетом і затверджується директором. Крім різних форм навчальних занять, у НВК проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів та обдарувань. Для учнів 5-11 класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

2.14. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.15. Навчання у випускних (4-их, 9-их, 11-их) класах завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок проведення ДПА визначаються МОН.

2.16. У навчальному закладі встановлюється така система оцінювання навчальних досягнень учнів : 1-й клас – словесна, 2-11-і класи – балами :

1-й рівень, початковий – 1-3 бали;

2-й рівень, середній - 4-6 балів;

3-й рівень, достатній - 7-9 балів;

4-й рівень, високий - 10-12 балів.

Оцінка в балах виставляється за тему, рік, семестр, атестацію. У документі про освіту (табель успішності, свідоцтво, атестат ) вносяться бали відповідно до запровадженої дванадцятибальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.

2.17. Семестрові, річні, атестаційні та підсумкові оцінки оголошуються класним керівником або головою атестаційної комісії.

2.18. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці навчального року. За дитиною зберігається місце в дошкільному підрозділі в разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий табір (75 днів).

2.19. Порядок переведення і випуск учнів НВК визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України. (яка діє на момент переводу). У разі вибуття учня з населеного пункту чи переходу учня до іншого навчального закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають до НВК заяву із зазначенням причини вибуття та довідку,що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

2.20. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків(осіб, які їх замінюють).

2.21. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення учнів з української мови, читання, математики, іноземної мови та предмету відповідно до навчального профілю.

2.22. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту середньої освіти здійснюється шляхом проведення державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України (яке діє на момент атестації).

2.23. Випускникам 9-го тау які не атестовані хоча б з одного предмета видається табель успішності.

2.24. Свідоцтва про базову загальну середню освіту та відповідні додатки реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.25. Учням, які закінчили певний ступінь НВК, видається відповідний документ про освіту :

- по закінченні початкової школи - табель успішності, похвальний лист;

- по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;

- по закінченні НВК - атестат про повну загальну середню освіту.

2.26. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: нагородження похвальним листом, похвальною грамотою, подяка батькам, призерам третього туру олімпіад призначаються одноразові премії.